tirsdag 15. februar 2011

Halvmånedag

Halvmånedag
Scroll down for English text!
En vakker "halvfullmånedag" bydde på fin stemning på halvøya vår. Utsikten fra "kontoret" var formidabel! Lunsjpausen ble benyttet til iherdig fotografering i "fjæra". Artig for meg som er midt i min sjette vinter her. Aldri har jeg opplevd så mye is som i år! Derfor er det ekstra morsomt å sulle seg sjøveien hit og dit. Havisen har jeg all mulig respekt for, men mye av den er trygg og fin i år.
Etter fly og jobb fartet vi ut på ski. Siri, Ask, Tundrak og jeg fikk en flott kveld med nordlys, måne og godt skiføre. Kvelden ble avrundet med et glass vin og reklame hjemmefra. En nesten helt vanlig mandag i Ny-Ålesund.... ;-)
Kartverkets ledestjerne skinner fortsatt!
Half moon day
Just another day at work... A nice "half full moon day" with clear skies and nice views. After work Siri and I went skiing with Ask and Tundrak. Magnificent Northern lights and moon shadows!
Utsikt fra jobb
View from my "office"
Verdens minste flytårn!
My air traffic tower - smallest in the world?
Kullbåndet ved den gamle kraftstasjonen
From the old power station
Og jula varer helt til påske...
Gammelkaia
The old pier
Tre Kroner og is
Gammelkaia og fjella i nord
Kapp Mitra
Is under kaia


Blålys, rosa himmel og is...
Pumpehus til gamle kraftstasjon


Gult hus!
Måne over fjord og by
Nordlyset peker mot månen!
Ettermiddagsstemning i gata

Skolen, nå indisk stasjon
Byen og Zeppelin sett fra Brandal
Broa over Bayelva
Siri og Ask!

Ingen kommentarer: