tirsdag 28. august 2012

Svea sommerski

På Svalbard varer vinter helt til vinters...! Søndag 19. august dro vi på skitur etter jobb. Rakt opp fonna etter noen minutter i steinur. Gråvær, men godt føre og høy skiglede! Dagen derpå lå nysnøen like langt nedover fjellsida. Joda, vinter varer helt til vinter...
Glad Martin på toppen av Kolhamaren
Turen gikk til Kolhamaren og startet på østsida av veien som slynger seg opp breen til Svea Nord. Martin inviterte med på samme tur kvelden før. Da i strålende solskinn! Jeg takka nei for å verne kne som fikk slite når reinsdyret ble bært hjem tidligere på dagen. Det var sikkert lurt. Men da lav høstsol lyste opp fjella i sør samme kveld, angret jeg skikkelig. Når jeg ser på Martins blogg, angrer jeg litt fortsatt:
http://kvikklunch.blogspot.no/2012/08/kolhamaren.html. Utrolig vakkert!!!
Jeg og Tundrak - to trofaste turvenner

Samme punkt som dagen før, ikke samme utsikt. Men dog.

Lite som kan slå sommerski ved Sveagruva!
Martin raser ned på randonne

Svea summerski
At Spitsbergen last winter last until the next... 19th of August we went skiing on snow from last season. The day after, the mountains were covered by fresh snow... ;-)




Vår egen lille champagnestett!

To fornøyde gutter etter fin tur!

Ingen kommentarer: