mandag 23. mai 2011

Stenehytta!

Sunshine trip!
Lørdag fikk vi nok en fin dag! Vi var litt treige til å komme oss avgårde. Halsen var sår etter fredagens skred. Dessuten tenkte jeg på muligheten for fukt/vann i lungene etter alt snøstøvet. Kanskje jeg burde holde meg hjemme? Doktor Hanne mente noen rolige dager kunne være smart. Men nei. Sola skein alt for fint over fjelltoppene. Har man krasjet bør man kjøre bil etterpå. Så burde vel jeg dra på skitur også? Jeg tviler på at det var fornuften som seiret, men tur ble det...
Ferden gikk over Brøggerfjella og ned Åmdalen på lette turski. To stk scooterjenter dro Brøgger rundt og ventet oss på Stenehytta. Det ble en flott solkveld med masse besøk og pølseekspress! Dagen derpå surret vi oss tilbake opp fjellsidene, mens Sunshine girls returnerte med scooter. De kom labbende opp bakkene motsatt veg, og dermed ble det også en felles topptur på oss alle ;-)

Sunshine weekend!

Saturday I was kind of slow and had problems making up my mind. My throat was soar and my lungs could have some vapor after the avalanche experience. But the sun was shining beautifully. We had to go out!

This time the trip went up Brøggerbreen and across the mountains to Stenehytta. The snowmobile Sunshinegirls met us there. Soon after arrival we could also enjoy the company of Christians "pølse express" and other visitors.

Sunday we went back across the mountains. While climbing the steep hills in Åmdalen, Nina and Catherine went around Brøgger by snowmachines. As we approached the top of the ridge, they came up the hills on the opposite side. A nice topptur! ;-)

Opp Brøggerbreen til Brøggerfjella
Towards Ny-Ålesund airport
Nice snow!
Tundrak having a rest Down Åmdalen

Åmdalen

Visitors and Pølse express! "Barkveld" med fint besøk ;-)

Sunshinegirls
Dishing-girls
Snowmachine girls
View towards Forlandssundet
Up again!
Climbing girls approaching
Happy girl!
Sleepy boy...

Happy friends

Posing girls
Ruffer than the rest!
Cool chicks
Winning team
Proud Mary's
Look! Who's that girl?

Down the hills and far away
Happy campers

Greatful for a great weekend

1 kommentar:

Kjell M. Keehus sa...

Ja her var jeg godt kjent. Stort sett de fleste hyttene som finnes i Ny-Ålesundområdet ble reparert av "Gutta fra Ny-Ålesund. Jeg var her fra 1969 til 1973 da reiste jeg til Nordsjøen og var med å finne Statfjordfeltet. Stenehytta var oftest besøkt om vinteren sammen med Geopol på Sarstangen og Kjærsvikhytta.
Lykke til dere andre som bruker hyttene. Far pent fram med dem, de kan redde liv igjen.
Kjell M. Keehus