mandag 16. juli 2012

Sommerski i Svea

De siste ukene har det vært innspurt på sommerskisesongen i Svea. Når jeg er på jobb, har jeg 40 minutters beredskap og må ha mobildekning. Dermed blir turvalget enkelt: Opp Gruvedalen til Deinboltoppen bak Svea.
Fredag kom kollega Bjørn på jobb. Dermed kunne vi utvide radiusen lørdag og søndag kveld. Martin fra Bergen hadde satt 50 skiturer som mål denne sesongen. Dermed hadde jeg en ivrig turkamerat på sesongens siste turer. Sjekk ut bloggen: http://kvikklunch.blogspot.no/2012/07/50.html
Søndag kveld ble det Grande Finale for mine del. Nå venter fastlandsliv i noen uker før det bærer tilbake på jobb. Og da ligger nok snøen litt for langt unna for å holde beredskapen...
Svea summerski
The last skitrips of the season...
Smeltehull
Deinbolt i tåke
Nedkjøring mot Svea
Deinbolt i sol
 i gang med flekker på linsa og linselus i hjørnet!
En lørdagskveld på breen
Over breen fra Svea Nord
Martin mot sin topp nummer 50
Linda og Tundrak på Liljevalchtoppen
50 it is!
Fotosession med kosete hund....
Tundrak - min mest trofaste turkamerat...

Ingen kommentarer: